18 September 2012

Cinta jarak jauh


Hye u all..kali nie aku nak berkongsi pendapat dengan korang semua tentang cinta jarak jauh..ohh!! cinta!!! X semua orang nak cinta jarak jauh kan??kalau boleh nak yang depan mata sokm0..yelah boleh jumpa-jumpa selalu..


Tapi kalau dah takdir yang menentukan kita perlu melalui situasi macam nie kita kena terima kan..mungkin ramai yang tertanya-tanya bagaimana nak survive dalam bab-bab macam nie..mesti macam-macam perasaan muncul kan??yelah,setia ke orang sana tu nanti, Sebagai hamba allah yang berhadapan dengan situasi seperti ini,aku x nafikan setiap hari,saat,detik memikirkan orang kat sana.. kadang-kadang hidup aku ditemani dengan airmata jer..maklumlah pelbagai tanggapan yang berlegar-legar dalam kepala nie..pelbagai cabaran & dugaan yang dah aku lalui..sedih,gembira,gelak tawa....




ehhh3!!..panjang pulak mukadimah tuh..okelah aku nak share serba sedikit macam mana nak survive dalam melalui percintaan jarak jauh nie..


*PERCAYA PADA PASANGAN
Dalam menjalinkan hubungan nie,point pertama adalah kepercayaan.percaya antara satu sama lain,walaupun dia tidak berada selalu didepan mata,tetapi berilah kepercayaan 100% dalam segala yang hal yang berlaku,percayalah yang pasangan kita tu akan setia dengan kita walaupun berjauhan..:-))


*SETIA WALAU JAUH
Bila berjauhan,pasti kita rasa sunyi kan??pelbagai dugaan yang kita hadapi bila berjauhan..bila dah berasa sunyi pasti kita akan mencari seseorang sebagai teman,sama ada kawan ataupun sebalik nya untuk menemani kita.jadilah pasangan yang setia untuk dia,dan letakkan lah tempat kita sekiranya pasangan kita berbuat sedemikian..pasti sedih kann??hmmmmmm


*BERJUMPA WALAU SEKETIKA
Jauh itu bukan alasan untuk kita x boleh berjumpa.carilah masa yang terluang untuk kita bertemu pasangan.bila dah lama x jumpa,pasti rindu di hati menjadi tak keruan,untuk berjumpa x salah if kita lakukan sesuatu yang boleh membuatkan pasangan kita seronok....hmmmm seronok kan ^_____^




*BERTANYA KHABAR
Bertanya khabar dapat mengeratkan lagi hubugan dan dapat mengurangkan rasa rindu..setiap malam try contact dan tanya khabar secara berselang seli..ingat!!! jangan mengharapkan sebelah pihak saja.ini boleh membuatkan cinta menjadi lebih sukar..skype,ym,fb,mms adalah cara paling mudah kan??




*CELEBRATE TOGETHER
Bila berjauhan pasti sukar untuk meraikan hari-hari istimewa bersam-sama bukan??jadi ambil lah peluang bila berjumpa untuk meraikan tarikh yang istimewa itu bersama-sama..walau sekejap,pasti akan membuatkan hari itu adalah kenangan untuk kita & pasti tersenyum bila mengingatkan kembali peristiwa itu.


*JARAK BUKAN PENGHALANG
Jangan jadikan jarak jauh itu pemusnah hubungan,sebagai alasan dan penghalang,jadikan ia sebagai satu cabaran yang buatkan kamu lebih semangat untuk meneruskan hubungan.bila jauh pasti merasa rindu,bukan??”jauh itu bukan satu perkara yang tidak baik Cuma ia merupakan salah satu cara untuk memupuk kasih sayang & mengajar kita untuk menjadi seorang kekasih yang SETIA!!!!

------remaja mei 2009-----


Itulah yang dapat aku share kan dengan korang,yelah aku juga salah seorang hamba allah yang melalui situasi macam nie..alhamdulillah sehingga sekarang aku dan dia da nak masuk 3 years,,biaslah CINTA kalau xde cabaran & dugaan x seronok bukan???heheheh..

Actually jodoh tue ketentuan tuhan,x kiralah dekat ke jauh ke,kalau da orang itu sudah ditentukan untuk kita,dialah jodoh kita..aku pun bukan lah pakar sangat dalam bab-bab nie,cuma ingin berkongsi jer..sebab nya kadang-kadang aku pun kecundang jugak..hihihihi..

Jadilah kekasih yang setia,bukan sahaja kepada pasangan juga kepada ALLAH S.W.T !!

Sekian saja tugas aku sebagai proffesor cinta..bye..see again!!

Assalamualaikum

3 comments:

nuranne said...

dah lama dgn cjj ni. stakat ni ok. xdalah paranoid sgt.

Unknown said...

kita pn bcinta jarak jauh . so far da 2 years , alhamdulillah . everythg is ok :)

amanina nasuha said...

simply : - alhamdulillah :))

syida : - heheh..alhamdulillah..semoga oke.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...