12 July 2012

Kenduri sahaje


Dari tadi aku asyik tengok p0st nie..memikir nak taip ape..haduii payah bebenor..nk buat ayt intro p0wn tunggang langgang,nie kan pulak nak buat isi perut..padan la dengan muka tuhhh..macam mana orang lain best-best jerk nk buat ayat..haiss..jeles sungguh kome!!

Setelah beberapa hari minggu aku tak menaip entry baru,banyak jugak peristiwa yang berlaku.salah satu nya hari ahad baru-baru nie 8hb,nendaku yang tercinta tuh ada buat kenduri skit.kenduri tahlil dan kenduri nak menyambut ramadhan yang dah tak lama je lagi kan.

So,kami semua balik laa umh tok Lijah..buat persiapan sikit-sikit.mak aku ditugaskan untuk buat kek.tok Lijah nak 3 biji.dengan pro nya mak aku buat lah sambil di bantu oleh aku lahh..sape lah lagi kan ..hehehe..terasa seronok sangat bila nk buat kenduri.yelah aku kan x pernah merasa untuk meraikan kenduri sendiri sebab nya lambat lagi nk berlangsung..hihihi

Sampai-sampai umh tok Lijah,dengan semangat nya aku & cousin menolong tok-tok yang datang petang tuh potong sawi,siang ikan bilis,dan buat kek..biar lah bercampur dengan warga-warga emas..x salah p0wn kan..hehe :))keesokkan hari tuh,kena bangun awal lah sebab nk kemas-kemas nanti org datang ad pulak yang tidur lagi.x elok lah mcm tuh,pagi tuh tok Lijah da bagi tugas pergi kedai beli barang-barang yang x cukup..nasib baik kedai depan umah,x lah letih sangat nk berjalan.

Hari kenduri tuh kami semua agak aktif jugak sebab semua ada kerja masing-masing..dengan aku nya berkejar lagi pergi kedai sebab barang x cukup lagi..habeh la satu kedai tu nak beli baranag..ish!!! aku tukar baju p0wn da nak dekat pkul 1pm..time tuh orang da nak abeh makan..hehehe..biarlah.da kata kenduri kan,mesti pkai baju kurung..

Lagipown umh tok Lijah nie da lama sangat x buat kenduri sebab dua orang pak cik aku tuh belum kawen..biasa nk buat tahlil,anta masjid je tapi kali nie lain la sikit..kenduri p0wn buat kecik-kecik jerk..sebagai camerawoman yang x bertauliah,aku kena ambik gambar masa kenduri..kadang abang aku.ketua nya abah aku laa..kami dua beradik nie warisan jerk..hehehe :)) Jom lah tengok serba sedikit gambar masa kenduri tu yerkk.. ^_^




                                              ats & bawah:_____  Org kg gotong-royong







                                      Kalau da org pahang kan,mesti ad ikan patin ^______^




                                                     Basuh jgn x basuh




                                     Inilah nenda tercinta khadijah taib a.k.a tok lijah




                                            Askar-askar menurut perintah :))




                                                    Inilah rumah nenda aku :-))




                                                Aktiviti biasa,bergotong royong


                                       Menunjukan kehandalan yang terpendam..ihihihih




                                                  Mesti ad pencuci mulut kan..



                                                    Kawah berasap..hehehe




Echa..penyeri dalam kalangan semua nya yang tua-tua belaka..hehehe..

Itulah serba sebanyak masa kenduri hari tuh..lauk hari tuh ada lauk kari daging,ikan patin,telur itik,acar dan buah tembikai..itu pown x cukup..hihihi...terima kaseh bebanyok kt org kampung yang dtg tolong bergotong royong yea..memeriahkan lagi kenduri yang x seberapa nie..

Oppsss!! nak tgok lagi gambar?? LAJU-LAJU klik oke..:-))

Oke lah ..terima kaseh pada kamu kamu kamu dan kamu yang sudi membaca enrty aku kali ini..

Bye,Assalamualaikum :-))

4 comments:

  1. bestnye laa kan gotong-royong nie..

    ReplyDelete
  2. bestnye.. sgt meriah.. skrg ni org lg skue pkai sistem buffet je.. jarang nk tgok kenduri gotong royong camni.. :)

    ReplyDelete

ohsem meyh! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...